tirsdag den 11. oktober 2011

Blomsterorgie


Blomsterorgie


Lilje


helt tæt på


I går sagde vejrmanden i mit TV, at der er frost på vej.

Uha tænkte jeg, og lukkede straks de planter ind, der har stået på altanen sommeren over.

Mens spisebordet hurtigt blev fyldt med blomster, der allerede stod der, og grønne planter i en forvirring, melder det tilbagevendende spørgsmål om, hvor alle de indevintrende planter skal opholde sig de næste måneder.

Liljerne og pompomblomsterne, der supplerer hinanden fint er nu i selskab med citrontræer, der har nydt godt af udelivet og et par flittiglise, Emilie for længe siden kom hjem med, og som på forunderlig vis strutter af sundhed og grønne blade.

Lige nu må de gerne stå på mit spisebord, men de skal helst finde nye opholdssteder inden torsdag, for da bliver bordet invaderet af strik og snak. Jeg glæder mig og skal lige have styr på indkøbslisten, for de næste dage er tættere pakket end jeg lige havde husket.

Hvor er liljer i øvrigt fine helt tæt på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar