mandag den 19. september 2011

Produktiv weekend


Hexipuffs


For efterhånden længe siden startede projekt hexipuffs. Meningen er at jeg kun strikker ude, når det er godt med småprojekter. Og netop småtterier til at have med, er det her projekt fabelagtigt til.

Det bliver ikke rigtigt større. Ingen store ærmer, der vokser og vokser. Ingen kæmpeprojekter, der bliver tungere og tungere, Næ, små nuttede puder, der kan læsses af, når hjemmet nås. Tasken behøver aldrig indeholde mere end et nøgle garn og en smule fyld. Efterhånden som det bliver brugt, findes nyt og det gamle i færdig form, ender i den voksende bunke i kurven på gulvet.

Nogle uger strikker jeg ingenting, andre fyldes der pludselig på. Weekenden var en af de andre. Heldigvis havde jeg masser af fyld med, og ikke mindre en tyve nye små puffede sekskanter har set dagens lys, og hygger nu med de andre i kurven, der gerne engang skulle nå et indhold på en seks- syvhundrede skønheder.

Der er langt endnu. Så er det godt, det er et hyggeligt projekt, der ikke har nogen fastlagt tidshorisont.

Fik jeg sagt, jeg arbejder hen mod blå og grøn…


Hexipuffs

4 kommentarer:

  1. Spændende projekt, jeg synes det er fantatiske farver - det kan kun blive godt:-)

    SvarSlet
  2. Charlotte, jeg tror det bliver rigtig godt :)

    SvarSlet
  3. Det er fuldstændigt fantastisk, og jeg er selvfølgelig dødmisundelig på din tålmodighed. Jeg gider næsten ikke gå i gang, men jeg VIL OGSÅ HA' ET :-)))

    Farverne er perfekte.

    Knus og dejlig mandag
    Henriette

    SvarSlet
  4. De er så hyggelige og overskuelige at lave Henriette... kom du bare i gang :)

    SvarSlet