søndag den 27. marts 2011

Thebønner


Vinholt kopper


thebønne


Jeg har over årene modtaget ikke så lidt af Bedstevenindens mors keramiske frembringelser. Desværre kan hun ikke længere, og jeg havde ikke forestillet mig nogensinde igen at få noget fra hendes hånd.

Hvordan snakken var faldet på, at jeg var ked af at have smadret et par af de lækre kopper, kunne Bedsteveninden ikke redegøre for, men at det endte ud med at Moderen hendes fandt endnu fire kopper fra det efterhånden ikkeeksisterende lager, som jeg skulle have, er både sikkert og vist.

Mens jeg jublede havde kunstneren været lidt i tvivl om jeg ville føle mig påduttet hendes frembringelser. Det føler jeg ikke og Bedsteveninden er instruret i at takke mange gange, inden jeg forhåbentlig engang får mulighed for selv at gøre det.

Den lille bønne på hanken, blev vi hurtigt enige om må være en Thebønne. For jeg drikker ikke kaffe. Anders godtog straks og mente at der godt kan argumenteres for, at kaffe er en slags the.

Theen er brygget og kopperne (i hvert fald den ene) er taget i brug.

4 kommentarer:

  1. :-) Thebønner !
    Men kopperne er skønne !!

    SvarSlet
  2. Det er de, Miri. Ingen tvivl om det :)

    SvarSlet
  3. DET må da være grund nok til at lære at drikke den mørkebrune drik.
    Sådan noget blomstervand kan da ikke drikkes af KAFFE-krus! ;)

    ~ Karina

    SvarSlet
  4. Karina, det er IKKE kaffekrus, de tror det bare :D

    SvarSlet