tirsdag den 8. marts 2011

Sekskantssammensyning


begyndende sammensyning


Jeg har altid lært at sekskanter er noget af det sværeste at sy sammen på maskine.

Når jeg alligevel valgte de seksdelte kaleidoskoper i stedet for otte, var det fordi jeg synes bedst om de eksempler der var i seks dele.

Det har været sjovt at sy trekanterne sammen til sekskanter, men jeg har alligevel haft en vis bæven i forhold til hvordan den videre sammensyning skulle gå for sig.

Jeg havde en plan og tanker om hvordan det bedst kan gøres. I går fandt jeg så en yderst instruktiv video om hvordan netop sekskanter sys sammen på maskine.

Mine tanker om sammensyning falder rigtig godt i hak med Lady Harvatines instruktioner.

Det begynder at ligne noget.

4 kommentarer:

  1. Smart metode.
    Jeg glæder mig til at se tæppet færdigt!

    SvarSlet
  2. Your design looks really and professional, might say. Since all the work is being done manual!

    SvarSlet
  3. elsker sekskanter og kaleidescope.... utroligt at se hvad ét stykke stof kan blive til ... glæder mig til at se det sammensyet :)
    kh♥

    SvarSlet
  4. Jeg tror det bliver rigtig godt Christunte.. jeg glæder mig også :)

    Marianne, jeg er solgt og har allerede planer om et mere. Af det helt rigtige stof, til den pris det så må koste.. Anders er enig, og vi er også enige om at det ikke behøver at være lige nu :)

    SvarSlet