onsdag den 1. december 2010

1. december



pakker på et træ

Sent i aftes sad jeg med masser af chokolade og pakkede små pakker. Otteogfyrre stk, for at være helt præcis.

Ophængt på et træ af spæde grene – det eneste jeg lige kunne finde – hænger de nu og venter på jul.
Træet er ved at segne, og jeg er spændt på hvor længe det holder, før det braser helt sammen.

Jeg plejer at lave en fælles gavekalender til ungerne. Men i år er blevet en smule anderledes.

I år har jeg nemlig to børn, der begge trænger til en ny mobiltelefon. Derfor blev beslutningen at de får én hver. Til gengæld vil der ikke være gaver i løbet af december.

Men bare fordi det er hyggeligt, lovede jeg alligevel at købe sødt og pakke pænt ind. Og så fordi jeg ved, hvor meget nemmere det er at stå op en kold decembermorgen, når der venter en lille pakke – også selvom pakken kun indeholder en enkelt guldkaramel.

Mobilerne er endnu ikke ankommet. Det kræver nemlig omtanke at træffe beslutninger. Vi har god tid, og venter til alle er helt sikre på det rigtige valg.


pakker på et træ

6 kommentarer:

  1. Sikket skønt og sødt træ. Jeg er sikker på, at de kan komme hurtigt ud af sengen, når det venter :)

    God dag og god jagt i mobiljunglen.

    SvarSlet
  2. Det lyder da rigtig hyggeligt med sådan et "slik-træ" :o)

    Her står alt jo i flyttekassernes tegn - jeg pakker og pakker, men synes ikke jeg bliver færdig - men det skal jeg altså blive, for jeg skal jo flytte i morgen :o)

    God 1. december.

    SvarSlet
  3. Mette, det virkede i hvert fald i går.. her til morgen er der bedt om fem minutter mere :)

    Esther, det lyder spændende med nye rammer. God fornøjelse med flytningen :)

    Losarinas mor :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det en rigtig god ide at give dem en mobil telefon . Jeg synes at dit træ er meget meget sødt, sikke et arbejde det må have været at pakke ind

    SvarSlet
  5. Pernille, det tog lidt tid, men der er bestemt ikke den pæneste indpakning, jeg nogen sinde har præsteret :)

    Ja mobiltelefoner må der til :)

    SvarSlet