torsdag den 4. november 2010

Papirtaske


Taske af flettet papir


Jeg troede det ville tage længere tid.

Jeg troede det var langt sværere.

Det kræver tålmodighed – helt sikkert. Og præcision. Men derudover kan alle være med.

Den første taske er færdig. Den er ikke så stor, nærmest en stor pung.

Seks tøser sidder og folder løs. Efterhånden som min model skred frem, blev lysten større. Flere står klar i kulissen og et par af drengene har endda udtrykt interesse. Mere end en af mine kolleger forventer en anvisning, og jeg er ikke færdig endnu.

Jeg brugte siderne fra en bryllupsudgave af et eksklusivt modekatalog. Lækre tykke glittede sider, der fik et lag tape, for bedre holdbarhed. Det giver tykke lækre foldede led. Måske lidt for tykke. I hvert fald var det svært at få bunden pæn.

Næste forsøg bliver derfor sider fra den bunke med Alt for Damerne, jeg har liggende. Jeg har allerede hevet de første mange sider ud, og satser på et studie i grønt – hvis jeg kan finde nok.

Men først er der flagermus til fredagens fest i uhyggens tegn. Mens vores samrabejdspartnere lovede at omforme rispapirslamper til græskar, der kan hænge, lovede jeg at lave store flagermus til udsmykning af væggene… og glemte det lidt igen.. Godt der stadig er et par dage til fredag.


Note: anvisningen er fundet hos Genbrug bli’r guld.


Lynlås

10 kommentarer:

  1. Hvor er den flot - jeg er kommet så langt, at jeg har fået lavet en skabelon og overvejet om jeg skal bruge lokalavisen eller et ugeblad ;)

    SvarSlet
  2. Tusind tak Helle.
    Det er da også et stort spørgsmål :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den fed! Fantastisk, at man kan lave sådan en...
    Jeg-har-projekter-nok-jeg-har-projekter-nok-jeg-har-projekter-nok-jeg-har-projekter-nok-jeg-har-projekter-nok... ;o)

    SvarSlet
  4. Århh hvor er den FED! Det er et par uger siden jeg første gang så vejledningen til en papirtaske, men jeg ved også, at det blir' én af de ting, jeg bare aldrig får lavet.

    Så skulle det da lige være fordi jeg opgiver strik, hækl og min nylige interesse for syning :-D

    SvarSlet
  5. ...og jeg må vist også prøve ...engang :*)

    SvarSlet
  6. Jeg er stadig overvældet over hvor forholdsvis simpelt der er at lave og hvor lidt der skal til, før der ligner en million.
    .. Og når jeg så samtidig kan gå på arbejde, folde tasker og lære fra mig.. så har jeg ikke lavet den sidste... endnu :)

    SvarSlet
  7. Det er dog en fantastisk taske.
    Lige hvad min teenage datter drømmer om :-)))

    Ved du måske hvor man kan finde en vejlednig til sådan en skønhed :-)))

    Fra Tine

    SvarSlet
  8. Hej Tine. Jeg linker til beskrivelsen to indlæg længere nede af siden.
    God fornøjelse til teenagedatteren :)

    SvarSlet
  9. Skønt resultat. Jeg overvejede det også da jeg først så taskerne og vejledningen dukke op - men har lagt planerne på hylden. Der er simpelthen for meget jeg gerne vil - og alt for få timer i dagen. Og så glemte jeg hele tiden at gemme kaffe-poserne, som var dem jeg havde tænkt mig skulle bruges. Meget apropos mit kaffeforbrug ;)

    - og nu jeg var inde på emnet tid... Jeg er vildt pinlig og flov over, at der er gået så lang tid - og jeg har stadig ikke været på posthuset med din pakke. Den ligger klar - og jeg håber virkelig, at jeg får den sendt i dag... Ups!

    KH Karina

    SvarSlet
  10. For et år siden var jeg med min søn i London, og vi hamstrede de små kort over undergrundsbanen (kom faktisk hjem med 100 kort..ups), dem har jeg lavet en papirtaske af. Og jeg har (uden at få lov...ups) klippet i min søns Anders And blade, og lavet papirtaske af dem.

    Begge dele er blevet super gode. Den ene Anders And taske fik håndtag af cykelslanger.

    Det hele kan ses på min facebook profil, hvis I har lyst til at se dem. Jeg har endnu ikke en blog, men overvejer det kraftigt. Hilsen Lene Øelund

    SvarSlet