fredag den 12. november 2010

Anders And mangel


folde, folde, folde...


I Caféen folder vi stadig.. nærmest til den store guldmedalje.

Jeg er i gang med mere end en taske, for det er godt at have noget at sidde med selv, når jeg skal forklare sammelfoldning, fletteteknik, endehæftninger, syning og så videre.

Foreløbig sidder ikke mindre end ni tøser og klipper, folder og fletter. Flere venter på sidelinien og hjælper i første omgang, før de måske selv springer på. Mindst tre kolleger og en praktikant er i gang og den første af de små i klubben er også startet.

Det er en fantastisk proces, fordi der er så mange delmål og hver enkelt step er forholdsvist enkelt. Flere af mine medlemmer snakker om at begynde efter jul, for lige nu handler det om gaver.. jeg er spændt på hvor længe det kan blive ved.

Mit eget Tøsebarn er også i gang. Hos Mo’rskaber så vi en taske foldet af gamle Anders And blade. Vi lå inde med et, og det blev straks klippet i stykker, tapet og foldet. Men nu er hun gået i stå. Jeg troede måske vi havde flere i kælderen, men kan ingen finde.

Jeg håber på loppemarkeder eller genbrugser. Men så tænkte jeg at måske nogen af jer ligger inde med gamle blade med Anders og Co, I gerne ville af med. Vi aftager gerne.. skulle nogen have nogen, de gerne vil af med.

 

UPDATE: Emilie har selv skaffet blade til huse, så vi har ikke længere mangel på dem Smile

3 kommentarer:

  1. Anders And-taske er simpelthen genialt. Måske jeg alligevel skulle overveje det - efter jul ;)

    Desværre har jeg ikke nogen blade, men det er der måske andre der har.

    God weekend.

    KH Karina

    SvarSlet
  2. Jeg har ingen anders and...desværre, men hvad med biblioteker..de har indimellem "bogudsalg" måske der kunne være "bladudsalg" også?

    SvarSlet
  3. Karina, det ser ret godt ud, det hun har lavet indtil nu, så det skulle du tage at gøre. Får du brug for hjælp, så laver vi bare en flette-aften en dag :)

    Anne, jeg var forbi Røde Kors butikken, de havde vist nogen. Men det er ikke længere nødvendigt, for Emilie har selv skaffet fra en veninde. Så jeg lod dem være - biblioteket kunne sikkert også have været en ide :)

    SvarSlet