torsdag den 23. september 2010

Retskrivning


babytæpper - nu med opskrift


Hjemme igen bliver der tid til endnu et par maskiner af noget, der kan give os rent tøj på kroppen. Mens sæben skyller rundt, kaster jeg mig over det sidste i et projekt, der har taget tid, men også er spændende.

Jeg skriver opskrifter – ja lige nu er det kun blevet til en, men jeg satser på at flere er på vej. Jeg øver og projekterne er overskuelige.

Jeg skriver på engelsk og håber der bliver forståeligt.

Ligesom meget af mit strik for øjeblikket handler om bittesmå tæpper, handler opskriften også om bittesmå tæpper.

Det tager tid. Billeder og tekst. Opsætning og fontstørrelser. Jeg glemmer vasketøjet og det får lov at være glemt. Indtil alting er klart. Nu hænger det på snorene, mens opskriften er omsat til pdf og kan hentes ned. Helt uden beregning.

Fordi jeg øver, og håber at blive forstået.

Jeg startede med masser af bomuldsrester og pludselig havde jeg lavet tre små – næsten ens – tæpper. De blev lidt forskellige, for opskriften voksede undervejs og fejl blev rettet, indtil jeg var tilfreds med resultatet.

Og når jeg nu var tilfreds, havde fået nok af lige den type tæppe – og havde lavet noter. Så virkede det som et naturligt skridt at skrive det pænt – og overskueligt.

Hvis nogen har lyst til at fortsætte, hvor jeg slap, så er I velkomne. Opskriften kan findes på Ravelry – lige her – skulle nogen være interesseret.

For helt ærlig. Jeg er en smule nervøs – for om det nu også virker. For om det nu også er forståeligt.

Tæppestrik er jeg ikke færdig med – heller ikke noter til den næste art…


noter til næste type tæppe

6 kommentarer:

  1. Du er altså et meget gavmildt overskudsmenneske !
    Jeg er ikke på Raverly, så kan ikke se din opskrift, men synes du er sød :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes også, at du er sød ;)

    Og jeg er meget glad for min fine præmiepose, den pynter i min stue og klæder mit hækletøj.
    God weekend.

    KH Pialouise

    SvarSlet
  3. Også tak til dig, Pialouise.
    Det glæder mig, du kan bruge den :)

    SvarSlet
  4. Nej, det er en fin opskrift! Tusind tak for at dele den.

    SvarSlet
  5. Det var så lidt Christunte :)

    SvarSlet