søndag den 29. august 2010

En Flamingo






Det tog mig det meste af et år at strikke den zebrastribede til Emilie. Derfor var det også med noget bæven jeg i starten af august, med kun tre uger til rådighed besluttede at lave en efterfølger.

Victoria fyldte ni og denne gang ledte farverne i retning af de pink flamingoer, der stolte tronede i Zoologisk have, da jeg var barn. De var der stadig da jeg senere - og mange gange - besøgte haven, med mine egne børn, og selvom det er mange år siden jeg var der sidste, er de der sikkert endnu.






Knap fjorten dage tog det, før alt var strikket og manglede montering. Der gik det meste af en uge før det skete, og da vi ikke var der på selve dagen, var der endda tid til at den bare lå og ventede på indpakning og overdragelse endnu et par dage.

Måske er ærmerne en smule for lange, men Victoria blev glad og så bliver jeg også glad.
Og så viste den sig oven i købet at være helt hyggelig at strikke.





2 kommentarer:

  1. Så fin ! Jeg holder så meget af de pink flamingoer og hun er da en skøn en af slagsen :-)

    SvarSlet
  2. Losarinas mor, jeg har altid været lidt fascioneret af de langbenede. Også selvom jeg godt ved, de i naturen har ganske andre farver :)

    SvarSlet