mandag den 26. juli 2010

Til grin, kan man vist altid blive…


Ligesom der findes Molbo-historier, Århus-historier (de findes sikkert også den anden vej), historier om jøder, der udpiner og altid har strålende forretninger og svenskere, der altid er fulde, findes der åbentbart også historier om asiater, der går ind på en bar og ejer den få dage efter…

De sidste havde jeg endnu til gode, da vi på vejen hjem fra skovturen havnede i Birkerød, spiste frokost og grinede lidt af skiltningen på den smukke gamle bygning, der vist engang kun var kro.


chinakro

2 kommentarer:

  1. Øhmm... hvad er det sjove?

    Jeg kan se det sørgelige. En så flot bygning, med et pænt torv foran "ødelagt" med et grimt læskedrikskilt.

    SvarSlet
  2. Angelo, jeg synes snarere det er tragikomisk. Men når det er sagt, synes jeg overgangen er sket nænsomt, og stadig lader den smukke gamle bygning ære.
    Jeg tænker at det måske har været muligheden for at bevare en bygning, der helt sikkert er bevaringsværdig.

    SvarSlet