mandag den 26. juli 2010

Koks i kulissen


juli 2010


Mine pedaler på cyklen har i lang tid knirket og knaget, når jeg kører.

Jeg har bare vendt mig til det og tænker ikke videre over det.

Anders kom i tanke om det og skulle lige se lidt nærmere… hvorefter han brød sammen af grin.

Det lader til de nærmest er ubrugelige, sidder ikke ordentligt fast (eller de sidder helt sikkert fast på cyklen, men ikke ordentligt i bøsningen – eller hvad sådan noget hedder)og rasler de helt forkerte steder.

Nu var det lige sådan at han tilfældigvis havde et par nye og så skulle der ellers skiftes ud… desværre vil den ene ikke samarbejde, selv efter sprøjt med WD40 og slag med skiftenøglen…

Nu har jeg så en ny, der er pæn og sidder lige… og en gammel, der ikke vil af… mon ikke vi støder på en cykelsmed, der kan hjælpe/låne os det rigtige værktøj…

2 kommentarer:

  1. Ja, man kan jo vænne sig til de utroligste ting :-). Men det er da blevet halvgodt, modsat tidligere heldårligt :-)))

    KH Gittemay

    SvarSlet
  2. Gittemay, faktisk havde jeg slet ikke lagt mærke til, hvor forfærdeligt det rent faktisk var.. så ja, man kan vænne sig til det utroligste.
    De er begge fikset nu.. og jeg må med skam melde, at jeg ikke mærker synderlig forskel :)

    SvarSlet