søndag den 13. juni 2010

Tid til nål og tråd


"benperler"


De der perler af avispapir.. jeg dyppede dem i tapetklister med brun maling… Tanken var at det brune ville få dem til at ligne benperler og avispapiret og bogstaverne, teksterne og stregerne på afstand kunne give indtryk af dekorationer skåret en sen vinteraften foran bålet…

Blandingen af tapetklister og maling stod i en skål i køkkenet sidste søndag da ungerne kom hjem fra Djurs og Farbesøg.. Det skal stå og hvile sådan noget skidt. Så der stod det, da Emilie trådte ind ad døren kiggede og spurgte, og jeg svarede:


Emilie    “Hvad er det?”

Mig    “Det er tapetklister med brun maling.”

Emilie    “Nej! Hvad er det?”

Mig    “Det er tapetklister med brun maling.”

Emilie    “Nej det er ikke, du skal lave kage, det er sådan noget til at putte indeni.”

Mig    “Nej, det er det ikke. Det er tapetklister med brun maling.”


Hvorpå jeg foreslog hende at smage på det.. Hvilket hun dog alligevel ikke gjorde.. Men hun lugtede til det.. og troede først for alvor på mig, da jeg hældte avisperlerne i.

Det viste sig senere at samme scene udspillede sig fem minutter før, da Daniel trådte ind ad døren og Anders stod i køkkenet.

Men det så også ret chokolade-appetitteligt ud.

5 kommentarer:

  1. sjove scenerier for nysgerrige og lækre sultne unger, he he.
    Fede avis perler, snittet af vildmand med kæmpeskæg og en kølle i bæltet
    Stine:)

    SvarSlet
  2. Godt vi var der, ellers havde hun måske ikke nøjedes med at dufte til indholdet :)

    SvarSlet
  3. Hi hi hi!
    Jeg an høre for mig hendes undren :)

    De er ret herlige, perlerne.

    SvarSlet
  4. Mette, det var så sjovt :)

    SvarSlet