fredag den 11. juni 2010

Sommerregn


sommerregn


Udenfor regner det – eller lige nu er der et ophold. Dmi lover regn i stille fald hele dagen, mens temperaturene loves tocifrede.

Stille regn på en teltdug er helt i orden med mig og en grill under et taghæng kunne også være helt fint, hvis jeg bestemmer. Men med godt fjorten unger, der gerne ser problemer i alt, er det ikke sikkert sommerregnen har den helt store tiltrækning.

Selv kan jeg sagtens ende der hvor jeg for alvor sætter Rasmus Modsat minen på og bare mener at selvfølgelig skal aftenen og natten foregå udendørs, og så ellers investere i tre ruller sorte sække. Men hvem får noget ud af det, hvis den resterende del af truppen mener noget andet.

Det ender nok med demokrati, for det er bedst. I hvert fald hvis stemningen skal være uden alt for meget brok og alle skal føle natten var værd at gæste.

Og så kan jeg jo tale godt for stille regn på teltdugen natten igennem.. vi behøver jo ikke sidde ude i det, mens hyggen og spisningen foregår. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar