mandag den 21. juni 2010

Nyekviperet


kjole


Søndag og formiddagen i dag er brugt på en kjole.

Stoffet har ligget længe og ventet og en reformering af det nye yndlingsmønster har lagt ryg til snittet.

Det er pokkers svært at tage gode billeder i et spejl, men nu får I det bedste og imens glæder jeg mig over pasformen, der ikke bare føles god, men også er det.

Eneste minus er den fejl i stoffet jeg først så, da alting var klippet og syningen i fuld gang. På kanten af højre bryst – ikke det mest geniale sted, men oplagt til en sværmfuld blomster, hvis jeg kan finde en støvet brun, der matcher resten.

Og når hæklenålen alligevel skal igang, drømmer jeg om fine takkede kanter både på ærmer og den nederste kant.

Men ikke som det første, er der bare blomster på i morgen til dimissionsfesten er jeg tilfreds.

Og så er det endnu engang d. 21. juni. Dagen hvor Anders og jeg kigger hinanden dybt i øjnene og undrer os over som tiden går. Syv år er det blevet til og jeg tager gerne syv år mere.

Ud over det dybe kig i øjet og den undren vi begge sidder med år efter år, gør vi ikke mere ud af dagen. Sådan har vi det bedst, og sådan skal det være :)


fejl

8 kommentarer:

  1. Tillykke med dagen ønskes herfra, I har godt vejr til at kigge hinanden i øjnene...

    SvarSlet
  2. tillykke med dagen, og din kjole og du passer godt sammen :-)

    SvarSlet
  3. Tak skal I have - begge to :)

    SvarSlet
  4. Hold fast hvor er det blevet flot :)

    SvarSlet
  5. Tillykke med dagen :) og med kjolen.

    SvarSlet
  6. Tillykke med dagen :-)
    Og kjolen er skøn-den sidder perfekt !

    SvarSlet
  7. Sikke en skøn kjole... Både stoffet og snittet :o)

    Og stort tillykke med dagen, dejligt med sådan et strålende solskin når man nu skal kigge hinanden dybt i øjnene ;o)

    SvarSlet
  8. Tak skal I have. Vi har kigget dybt i øjnene og jeg har fundet noget garn, der lige om lidt skal i selskab med en hæklenål :)

    SvarSlet