onsdag den 9. juni 2010

39 somre


fra Emilie


Emilie insisterede på at bage boller, så knap var jeg indenfor døren i aftes, før jeg blev afkrævet opskriften på den langtidshævende dej. Dejen blev rørt og røg i køleskabet mens Tøsebarnet fandt sin seng.

Da vækkeuret gik i gang i morges, nåede jeg lige at tænke om hun mon havde brug for hjælp, før duften af friskbagte boller fandt vej. Jeg blev liggende med lukkede øjne og prøvede at føle mig fødselsdagsstemt.

Så stod hun der, med nybagt brød, kaffe og the, smøret måtte hun tilbage efter og ikke mindre end tre pakker havde hun også med.

Nøj det er hyggeligt at få morgenmad på sengen :)

Bagefter var det ikke senere end vi satte uret en halv time frem, krøb under dynerne igen og nåede at falde lidt hen inden alarmen brød løs og dagen for alvor kaldte.

Tænk hun stod op kvart over fem, for at lave boller til mig :)

Siden nåede min mor forbi og Bedsteveninden ringede, inden hun igen trækker sig tilbage fra omverdenen til eksamensræset… Så er det alligevel ikke så slemt at fylde år, når der ikke er tid. Også selvom jeg lige med et må konstatere at jeg nu kun har præcis ét år tilbage at være nogen-og-tredive i.

Jeg skal videre, kagerne er bagt, glasuren spredt ud og dagen kalder til samling, sang og endnu flere markedsforberedelser.


fra Emilie

16 kommentarer:

  1. Tillykke med fødselsdagen. Hvor er Tøsebarnet en dejlig pige, der viser sin kærlighed så tydeligt.

    Rigtig god dag til dig,
    mette

    SvarSlet
  2. Tillykke med fødselsdagen...sikke en dejlig måde at blive vækket på.

    SvarSlet
  3. Hun er en guldklump Pernille :-) Sådan er jeg sgutte aldrig blevet vækket af mine unger de skarn.

    Højt hurra og stort tillykke til dig. Håber at den trods regn vil være fuld af forkælelse og fornøjelse.

    Knus Henriette :-))

    SvarSlet
  4. Tillykke med dagen...Sikke en skøn måde at blive vækket på :-)

    SvarSlet
  5. Tillykke med "sidst-i-trediverne", håber du får en god dag :)

    SvarSlet
  6. Kæmpe stort tillykke med fødselsdagen og med morgenmad på sengen, hvor er du heldig.
    Jeg håber, at du får en super dejlig dag.
    Tillykke igen.
    Knus

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med dagen :-). Det lyder som om, du har fået en fantastisk start på den :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  8. Rigtig hjerteligt Tillykke, søde Pernille :-)

    SvarSlet
  9. Et stort tillykke med fødselsdagen! Sikke en kærlighedserklæring fra Emilie :o)
    Håber dagen er lige så god, som den er startet.

    SvarSlet
  10. Hun er altså en skøn pige !
    Og tillykke med dagen :-)

    SvarSlet
  11. Tillykke, sikken en dejlig morgen at få.

    SvarSlet
  12. Hold da op, jeg er helt overvældet.
    Tusind tak til jer allesammen.
    Det har været en dejlig dag, der har budt på lidt af hvert, bl.a brød samtlige mine kolleger ud i sang og Anders lavede en super middag af den slags jeg holder mest af :)

    SvarSlet
  13. Stort tillykke her dagen derpå :-)

    SvarSlet
  14. Hej Pernille.
    Sad sgu lige og blev helt rørt over din datters store kærlighedserklæring - for det må det være, når hun står op sammen med solen for at servere friskbagte boller på din fødselsdag.
    Jeg håber du havde en fantastisk dag - og nyder dit sidste år i 30'erne ;)
    Tillykke med fødselsdagen - lidt forsinket.

    KH FP

    SvarSlet
  15. Frau Putz, du aner ikke hvor mange jeg i løbet af dagen i går fik fortalt om hendes gerninger... Så mange at hun til sidst ikke længere synes det var sjovt at få at vide, hvor fantastisk hun er.. og så jeg godt have blevet ved :)
    Tak og jeg nyder.

    SvarSlet