fredag den 23. april 2010

Fredag og ferie


d et er fredag og på sin vis også ferie. Jeg glemmer det bare hele tiden.

De sidste to feriedage skal afholdes inden ferieåret udløber og selvom jeg sikkert godt kunne skyde dem til engang i løbet af de næste måneder, så min chef helst de blev formøblet nu.. specielt med tanke på alle de afspadseringstimer jeg også har til gode.

Så jeg pegede på et dage, der passede med resten af kalenderen og har nu pludselig mandag og tirsdag uden arbejde. Jeg glememr det bare – nåede lige at komme i tanke om det, inden døren lukkede og jeg sagde farvel for i dag – huskede lige at sige: vi ses engang på onsdag.


fingerstrik


Men lige nu er det weekend, og der skal hygges med Tøsebarnet. Ungersvendener draget til Sønderjylland og kammeratbesøg på en skole for utilpassede unge. Besøg hos en kammerat han indtil fjerde klasse delte klasselokale, –kammerater og –lærer med, og siden har holdt fast på, selvom det ind imellem har været svært, når den anden ikke helt fungerer efter reglerne.

Jeg tager hatten af for ham, tager hatten af for at han ikke bare fulgte strømmen og kiggede den anden vej, når kammeraten ikke forstod eller kunne kapere den gængse måde at fungere på. En snak med kammeratens mor i aftes satte aftaler for weekenden og Ungersvenden drog alene ud i verden og mod områder af landet, der godt kan give sådan en Københavnersnude besvær med kommunikationen.

Jeg er sikker på de får en fantastisk weekend og skulle han en anden gang få lystt til at tage på besøg, er der allerede åbent for at det kan lade sig gøre.

Så weekenden står i Tøsebarnets tegn .. men også noget med noget stof sniger sig indenom.. jeg har en voldsom trang til stofbutikker, men hun tager gladeligt med, specielt da jeg luftede tanken om et par bukser i endes størrelse.. for hun trænger og jeg har fundet et mønster, jeg er nødt til at prøve af.

Mandag og tirsdag er helt mine egne og lige nu er tirsdagen allerede reserveret til hygge , syning og strik – for ikke at tale om snak og dejlige oplevelser – sammen med et par fantastike kvinder.. Uhm jeg glæder mig.

4 kommentarer:

  1. Skønne, skønne planer, lyder det som.
    Jeg har også mandag fri, men forude venter en tur på tværs af Danmark, for vi skal til konfirmation hos den nordjydske familie - og lørdag og frimandagen skal derfor tilbringes i en bil. Godt man kan strikke ;)

    ... og så var jeg faktisk ved at glemme, at det jo også er St. Bededag i næste uge, så for os er det vist en meget kort uge vi vender tilbage til. Dejligt ;)

    Jeg håber I får nogle dejlige dage.

    KH Frau Putz

    SvarSlet
  2. Det lyder som om der er dejlige dag forude :-)
    god weekend og feriedage :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt med en sådan mimiferie :-)

    SvarSlet