fredag den 9. april 2010

Blåt hav


t rækkende med cyklen, på vej hjem efter en tur om biblioteket, gled blikket ind mellem buskene og over et blåt hav af bittesmå klokkeformede blomster.

Måske burde jeg vide hvad de hedder, eller hvilken art de er. Måske er jeg i virkeligheden ligeglad – de gør mig glad, men jeg har ingen behov for at kende deres navn.

Jeg frydes og glæder mig over foråret og alle de små og store tegn på sommeren og varmens komme jeg ser, føler og hører overalt.

Og kommer i tanke om åkandebuske og en lille dreng med en varm hånd i min, der nok så fornuftigt gjorde mig opmærksom på at jeg ingenting vidste om blomster og derfor heller ikke kunne vide om der fandtes åkandeblomsterbuske…


april 2010


april 2010april 2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tom

6 kommentarer:

  1. Nu har jeg været alle dem her igennem http://da.wikipedia.org/wiki/Kategori:Bl%C3%A5_blomster og kan ikke finde blomsten, men flot er den :)

    SvarSlet
  2. Hvor er du sød Frederikke :)

    Tusind tak Julie, det vil jeg prøve at huske :)

    Det skal da også lige siges, at så umulig synes jeg heller ikke jeg er, men knægten var temmelig overbevisende, så der var lige der ikke meget andet at gøre, end give ham ret :)

    SvarSlet
  3. Blå scilla er en af mine absolut-yndlings-forårs-blomster :)
    Håber jeg en gang får mig et helt "tæppe" med den. Indtil videre nøjes jeg med 20-30 stk. :)

    SvarSlet
  4. Åh ja - de er så utrolig kønne :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  5. De er rigtig kønne.. måske man kunne "låne" lidt :)

    SvarSlet