søndag den 28. marts 2010

Nyt til ørene


VLUU L210  / Samsung L210

Jeg er ikke blandt de første til det helt nye og min gamle mp3 afspiller med plads til 512 mb har tjent mig trofast i flere år. De sidste dog med noget ustabilitet og da Metro reklamerede med tilbud og jeg havde kundekortet på mig, blev butikken udsat for besøg.

Jeg kunne have valgt et andet mærke, med samme kapacitet til den halve pris, men den unge mand bag disken kunne ikke love mig jeg uden videre kunne overføre musik fra mine CD’ere hjemme eller at der fulgte et program med, der kan.

Den lille Ipod Shuffle endte derfor sammen med mig – med apple følger Itunes, og det ved jeg virker. At manden bag disken sikkert synes jeg var både fjollet og temmelig dum var helt sikkert gensidigt, for han kunne ikke give mig oplysninger, jeg kunne bruge til noget, men vedblev at mene jeg “bare” skulle sætte stikket i computeren og ellers downloade fra nettet – men jeg vil ikke downloade, jeg vil have min egen musik.

Når det gælder teknik er jeg nogen områder temmelig kvik mens jeg på andre ikke er nået længere end stenalderstadiet. Lige præcis musikoverførsler gider jeg slet ikke sætte mig ind i – det skal bare virke.

Nu er der musik på og når jeg næste gang får lukket op for Itunes, skal jeg så lige have fjernet de numre programmet helt af sig selv lagde på, og som ingen steder har hjemme i mine ører.

Den er fin og lille og jeg tror vi bliver gode venner.

4 kommentarer:

  1. Den ser ud til at være en rigtig hyggelig - og lille fætter! Helt sikkert en med personlighed... I skal nok få mange gode ture sammen... Hvor hyggeligt!

    SvarSlet
  2. Det tror jeg bestemt også LisBethLys :)

    SvarSlet
  3. Tillykke med den - hvor er den fin og lille og forårsgrøn. Jeg fik den lille storebror, nano, i fødselsdagsgave. En lille går en. Jeg elsker den allerede. Skråler med i bilen til og fra arbejde og nu sneen er væk skal den snarest indvies med armbindet (jeg også fik i fødselsdagsgave) på løbeture.

    SvarSlet
  4. Stine, jeg ved godt at kvalitet også hænger sammen med pris, og den gamle var en af de temmelig billige af slagsen. Alligevel var jeg ganske overvældet over hvor helt igennem suveræn lyden er.
    Jeg kan godt forstå du er glad for din - og det der armbind, skulle være rigtig godt :)

    SvarSlet