søndag den 7. marts 2010

Det lange seje træk


masser af snoninger

Skørtet med alle snoningerne er nået til en ende og overdelen i helt almindelig glatstrik venter forude. Det er blevet stort og tungt at sidde med, og ikke længere praktisk at slæbe rundt på. Resten af arbejdet skal foregå hjemme.

Jeg er tilfreds med det foreløbige resulstat og håber en opskylning i sidste ende vil få kanterne til at makke ret, for lige nu flaner de og tanker om påsyede bånd på bagsiden er begyndt at tage form.

I aftes blev overdelen udregnet, for min strikkefasthed stemmer ikke overens, der skal enten flere eller færre masker til alt efter hvilken størrelse jeg sigter efter. Samtidig begynder tankerne at kredse om ærmerne, for de skal være bredere end modellens og igen skal der også laves om på mønstret.

4 kommentarer:

  1. Du er en sej superstrikker :-) God søndag :-)

    SvarSlet
  2. Den bliver da utrolig flot, håber du får styr på kanterne.

    SvarSlet
  3. Jeg er altså imponeret, Pernille. Du er da bare for sej :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  4. 1000 tak Lene :)

    Tak, Helvig. jeg skal nok finde en løsning hen ad vejen :)

    Gittemay, jeg bliver helt rød i kinderne :)

    SvarSlet