søndag den 31. januar 2010

Smykkedrømme


Jeg ønsker mig en ring.

Den skal være unik, og helt speciel. Den må gerne være stor, men ikke tung eller bastant. Den må gerne have glas, sten eller perler som en del af pynten, men ikke facetslebne eller alt for skinnende. Den skal være feminin, men ikke for damet, og så skal den harmonere med den ring jeg har i forvejen.

Jeg er indkaldt til operation d. 25. februar, og jeg tænker det skal være en ring, der ikke skal minde mig om at nogen har skåret i mig, men minde mig om livet og sårbarheden.

Der er lang tid til d. 25. februar. Jeg mærker næsten ikke noget til cysten, og har det umiddelbart helt fint med tanken om både det ene og det andet. Ingen bekymringer, tanker eller ondt i maven. Engang imellem dukker spørgsmål op, jeg skal huske at spørge om, men ud over det, har jeg oplevet en god behandling og føler mig tryg.

Jeg har kigget på etsy, der er utal af ringe og en af dem skal være min. Det haster ikke, jeg har ikke travlt, og det skal være den helt rigtige. Det kræver mere end bare et kig, det kræver flere dages gennemtravling af muligheder, mavefornemmelser og et besøg hos den lokale guldsmed, der forhåbentlig kan fortælle mig hvilken størrelse jeg bruger.

min smukke betydningsfulde ring

6 kommentarer:

  1. Ej, for pokker! Hvad er det for noget med en cyste? Det er jeg ked af at læse... Jeg krydser, ønsker og håber, at alt er vel. Og så får du lige en cyberkrammer herfra!

    SvarSlet
  2. Tusind tak Maria.
    Det er nu ganske ufarligt. En vandcyste på den ene æggestok, der er vokset til en størrelse den samlede lægestand mener skal fjernes kirugisk. Eneste minus er, at æggestokken muligvis ikke overlever.


    Losarinas mor :)

    SvarSlet
  3. Sådan, Pernille! Det er nemlig lige hvad du skal - have dig en smuk ring, når det hele er overstået :-)

    SvarSlet
  4. Det skal jeg nemlig etcetera, og jeg leder stadig :)

    SvarSlet
  5. jeg bliver ked af at høre du skal opereres, men så er det heldigvis godt for dig at du på forhånd ved at det kun er en vandcyste og at du ikke er meget bekymret over det.
    Jeg fik selv fjernet sådan en for mange år siden og der røg også en æggestok med i købet. Det var før jeg fik barn, så det var en voldsom oplevelse, men du har jo heldigvis fået dine to dejlige unger, så forhåbentlig vil du ikke blive alt for ked af det, hvis du mister en æggestok.
    Pøj pøj med operationen og husk nu at tage hensyn til dig selv bagefter.
    Held og lykke med at finde ønskeringen

    SvarSlet