fredag den 18. december 2009

Sendt til tælling


snefald

Allerede i løbet af torsdag har jeg måtte se i øjnene at inden længe må jeg medle pas og kravle under dynerne. Men ikke endnu, uanset hvor meget snot, der sidder i næsen, hvor mange ukontrollerede nys der kommer eller hvor længe øjnene løber i vand, er der ikke tid til sygdom før senere i dag.

Ungerne har sidste skoledag før juleferien i dag og begge skulle hygge  med udviddet morgenmad og afsløring af nissevenner. Aftenen i går blev der købt ind, bagt snegle og trillet havregrynskugler. Ingen mulighed for smagsprøver, men det duftedde dejligt og mon ikke det er nydt.

Dagen i dag byder også store rejsedag mod juleferie og Farmand. Med gårsdagens snefald, der på ingen måde kan måles med mængderne andre steder i landet, men alligevel betød S-toge der kører som vinden blæser og Intercitytoge med væsentlig forsinkelser, kunne jeg ikke lige byde ungerne selv at tage afsted med oppakning til 10 dage og julegaver til hele familien.

Heldigvis har jeg fleksible kolleger og frihed arrangeres. Jeg kunne også have ventet og meldt mig syg, det kunne jeg vel egentlig stadig, men det gider jeg ikke.

Nu er der næsten pakket – næsten fordi Ungersvenden stadig ventes hjem og vist stadig ikke har helt styr på pakkeriet. Julegaver er pakket ind og forsvarligt emballeret. Den store taske er fundet frem og jeg satser på at tage afsted mindst en time tidligere en sædvanligt. Jeg ville hade at stå på en S-togsstation uden S-tog længe efter toget mod Jylland er kørt – også selvom det skulle være forsinket.

Så hellere byde på varm kakao fra en automat på Høje Taastrup station – hvis det kan blive nødvendig. Skulle jeg gå hen og blive kold venter ingenting hjemme, andet end en kæreste der laver den bedste homemade chai eller rødvinstoddy til kamp mod rødrandede øjne og løbende næser :)

4 kommentarer:

  1. Hej Pernille!
    Hvor er det bare godt kæmpet! Jeg blev selv sendt til tælling onsdag... Da gav jeg op! Alting løb og nysene overmandede mig sammen med Kleenex og søvn. Spøjs kombination, i øvrigt! Jeg faldt i søvn med en kleenex i den ene hånd og en halvfuld pakke i den anden...
    Det må have været et syn for guder!
    Håber, du når at komme over dit inden julen!
    Jeg har ikke glemt din pakke, men måske kommer den først afsted, når det er blevet "bag-jul"... Så er der jo pludselig mere ro på alting.
    Julehilsen fra LisBethLys.

    SvarSlet
  2. Du er sej! Pak jer godt ind og send dem ud i den store hvide og kolde verden og skynd dig så hjem til varm kærlighed og rødvinstoddy :-)

    SvarSlet
  3. LisBethLys, ja Kleenex, sådan nogle har jeg også inden for rækkevidde, og mon ikke et par dage kan gøre det, her er ingen børn eller arbejde, og jeg kan gøre nøjagtigt som jeg vil :)

    Pakken kommer når den kommer, det haster ikke, og slet ikke her op til jul :)


    Losarinas mor, det var faktisk en rigtig hyggelig tur. Nogengange er det utroligt hvad man kan, når man skal, men nu vil jeg gerne have lov at være syg :)

    SvarSlet
  4. Øv det er et dumt tidspunkt at blive syg på. Jeg håber du allerede har det bedre. Masser af snedækkede fejøknus.

    SvarSlet