onsdag den 28. oktober 2009

Hæl og tå


Næste torsdag, den 5. november holder vi endnu engang strikkeaften herhjemme. Som et ekstra besluttede vi sidste gang at dedikere denne aften til sokker.

Siden har jeg forsøgt mig med sokker strikket fra tåen, og da Henriette flere gange har ytret ønske om både at lære det ene og det andet, kan jeg mærke håndarbejdslæreinden stikke hovedet frem og begynde at tænke undervisningsmateriale.

I første omgang forestillede jeg mig sokker i forskellige stadier, for bedre at kunne vise. Men som dagene går og de små grå roterer, dukker også tanker om nedskrevne anvisninger frem.

Tankerne, ideerne og viljen er der… men om jeg når det er stadig lidt uvist.

Lige nu handler alt meget mere om hyttetur og lørdagens gallamiddag… jeg tror jeg er nødt til at sy en kappe og et lille forklæde. En sort kjole eller nederdel kan jeg vist godt fremskaffe…

6 kommentarer:

  1. jeg beundrer din overskud :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det fedt at du gider :-D
    Jeg har besluttet mig til at mit næste sokke projekt skal strikkes fra tåen af.... Syntes at det er så smart :-D

    SvarSlet
  3. Hvor er det dejligt med strikkeaftener. Og ekstra dejligt, at I lærer af hinanden.
    God dag :o)

    SvarSlet
  4. Losarinas mor, nu er det spænden hvor meget det reelt bliver til :)

    Bambi, jeg har strikket et par "den forkerte vej", men hvor er det bare smart :)

    Mette b, jeg synes det er fedt at kunne lære andre noget, de kan bruge til noget :)

    SvarSlet
  5. Altså NU glæder jeg mig bare endnu mere helt vildt Pernille. Hvor er de fedt at du både gider og har evnen til at lære fra dig. Det takker jeg dig for :.-)

    Knus og rigtig god dag
    Henriette

    SvarSlet
  6. Ihh, Henriette, nu håber jeg at leve op til forventningerne :)

    SvarSlet