fredag den 11. september 2009

Morgendis


morgendis

Op og tidligt afsted mod en aftale med en fysioterapeut. Mine muskler i nakke og ryg er stadig spændte og min læge mente fysioterapå ville være godt.

Jeg var lidt for hurtig og kom afsted i lidt for god tid. Damhussøen lå lige i nærheden, så jeg kørte forbi og gemte synet af morgendisen over søen, der i dag var stor nok, til at forsvinde i det fjerne gennem den tætte dis.

Overalt på søen lå fuglelivet og samlede kræfter til dagen der kommer, mange af træerne er begyndt at iklæde sig efterårets varme farver og på buskene hænger de sidste røde bær og frister.

Svaneungerne er blevet store, ikke længere grå, og sejler stolte rundt blandt de noget mindre ænder og andre fugle.

efterårsvarsler

Tilbage hos fysioterapeuten, foreslog hun at jeg tænker over hvornår det gør ondt, hvilke bevægelser der betyder ændringer og måske finder en massør, for at løsne lidt op for spændingerne inden jeg engang vender tilbage.

Hun har jo ret, det er svært at hjælpe og finde de rigtige øvelser, når det eneste jeg kan sige er, at det gjorde ondt for et par uger siden, det gør det ikke længere og jeg ved ikke lige hvad der trigger.

Så nu leder jeg efter en fornuftig massør, der ikke er alt for dyr i drift!

7 kommentarer:

  1. Hvis du er medlem af Sygeforsikringen Danmark kan du få tilskud. Det hjælper lidt.

    Kender desværre kun en super massør. Han er også akupunktør, men han er ved at gå på pension. Så han tager kun meget få nye, hvis overhovedet efterhånden.
    Nå, det var så ikke særlig meget hjælp...;-/

    SvarSlet
  2. Jeg er medlem af Danmark - det havde jeg ikke lige tænkt på - så det var da hjælp :)

    SvarSlet
  3. Smukt morgenbillede, smerter kan være svære at lokalisere, men her får rengøring, computer og strik de samme smerter frem, så jeg overvejer også en fys/massør.

    SvarSlet
  4. Skønt skønt morgenbillede! Tak for det :-)

    SvarSlet
  5. Lene jeg tænker, at kanjeg få løsnet op for alle spændingerne, vil det være nemmere at lokalisere problemerne :)

    1000 tak Anita :)

    SvarSlet
  6. Ååååh, hvor er det en smuk morgen. Jeg er opvokset ved Damhussøen, så det er et kært gensyn. Tak for det :o)

    SvarSlet
  7. Det var så lidt Mette, dejligt at kunne glæde :)

    SvarSlet