onsdag den 2. september 2009

Kom-sammen-strik


gruppestrik

I morgen aften, var aftenen da jeg skulle mødes med nogle strikkende kvinder, til hygge, strik og komsammen.

Henriette arrangerede, og da vi pludselig stod uden tag over hovedet, viklede jeg mig ind i mig selv, drejede rundt op til flere gange, før jeg fik viklet mig ud igen og hørte mig selv tilbyde husly.

Jeg har glædet mig, men først da det måske ikke blev til noget, gik det op for mig hvor meget.

Det manglende tag over hovedet, er det der kan ske. Sådan noget skal der være plads til, lige som der blev plads til en spontanitet, jeg ikke lige havde overvejet.

Jeg glæder mig igen, og håber snedkeren når at komme forbi, for kønt kan det se ud, med badutspring over strikketøj, hyggesnak og boller, når det rygende folk føler trangen og må ud i de tilstødende lokaler. Når han det ikke, tager vi det med, og klarer os nok endda :)

Skulle nogen falde for fristelsen og springe ud som jeg, er der stole nok til et par stykke mere, og jo flere jo bedre – vistnok.

Billedet faldt jeg over på nettet, for mange år siden i forbindelse med en opgave, dengang jeg lærte webdesign. Jeg kan ikke huske hvor, jeg har ledt, men fandt det kun i mine egne gamle gemmer.

17 kommentarer:

  1. Håber I får det så hyggeligt som de to kvinder :-)

    SvarSlet
  2. Sikke et herligt billede Pernille.

    Vi ses og jeg syntes det er fantastisk at du gad huse os. :-)

    Kærlig hilsen
    Henriette

    SvarSlet
  3. Jeg synes det lyder hyggeligt.. jeg ville gerne med da.. :-)

    SvarSlet
  4. Losarinas Mor, det håber jeg også :)

    Henriette, glæder mig til vi ses :)

    Sifka, jeg bor i Rødovre - ikke langt fra stationen :)

    Christina, du skal være velkommen :)

    SvarSlet
  5. Det lyder bare så hyggeligt, Pernille! Jeg håber I får en dejlig aften med snak og strik :-)

    SvarSlet
  6. Æhm...måske skulle man melde sig på et tidspunkt? Jeg har sådan en trøje inden i hovedet, som jeg så gerne vil slippe af med. Altså fra hovedet. Jeg har lært at strikke, men trøjen i mit hovede har snoninger og den slags og jeg kan f....ikke huske, hvordan man gør eller i øvrigt, hvordan man får trøjen fra hovedet på papir og siden på strikkepinde. Hjælp!

    SvarSlet
  7. Madame, jeg tror vi får en rigtig god aften :)

    Susling, du er mere end velkommen, med en strikkeprøve og gode ideer vil jeg mægtig gerne hjælpe med at trække det hele ned på papir :)

    SvarSlet
  8. Må I få en dejlig aften, og du er en knag sådan at tilbyde husly, og husk så at når det er spontant og hurtigt, så må man godt have et hus, der ikke er klar til boligreportagen i boligbladene :-)

    SvarSlet
  9. Tak Lene, jeg har allerede meldt ud at nogen boligreportage, skal ingen regne med :)

    SvarSlet
  10. Strikkeprøve? Gulp. Jeg er vist ret støvet strikke wise. Nu tør jeg slet ikke melde mig :-/

    SvarSlet
  11. Susling, selvfølgelig tør du det :D
    En strikkeprøve er 20-30 masker strikket i det mønster, der skal dække hovedparten af dit design... det bruges som omregner, for at vide hvor mange masker, der skal bruges for hver centimeter :)

    SvarSlet
  12. Altså min datter siger: "Gå med, gå med. Det er så smart at strikke. Jeg vil også gerne lære det." Men selv din beskrivelse af en strikkeprøve gør mig forpustet. Jeg skal se den slags. Jeg kan ikke læse mig til det. Og så er jeg som sagt afsindig strikkerusten. Men det kribler lidt. Jeg overvejer meget og hvis det ikke forstyrrer med én, der er nå ja rusten?

    SvarSlet
  13. Du har en klog datter Susling. Nu kommer jeg og bnlander mig, for du skal da med syntes jeg. Sådan et arrangement er jo netop så fedt for alle kan måske lære noget nyt. :-)

    Og til Sifka.. det samme til dig. Det kunne være så hyggeligt, og jeg ved at du er en dygtig strikker, så du må bestemt kunne bidrage med kloge ord. ;)

    Knus Henriette

    SvarSlet
  14. Du blander dig ikke, Henriette. Faktisk var min datter også interesseret. For år tilbage prøvede jeg at lære hende at strikke. Det meldte hun så pas på. Nu vil hun gerne. Men som sagt er jeg så rusten nu, at jeg lige skal se, hvad andre laver, for at få genopfrisket.I det hele taget er jeg vist sådan een, der skal se for at forstå. Jeg skal have det mellem hænderne og så kan jeg sagtens se systematik og logik.

    SvarSlet
  15. Uha ........ jeg vil rigtig gerne med en anden gang. Det lyder superhyggeligt. Jeg strikker enormt langsomt og kan kun det ukomplicerede, men hygge går man aldrig fejl af .... :)

    I aften skal jeg tilgengæld til første forældremøde på skolen - det er helt nyt for mig.....

    SvarSlet
  16. Henriette, det er godt du kan blande dig :)

    Susling, jeg hører Henriette fik overtalt dig til at komme med - super :)

    Pialouise, du må med en anden gang, og god fornøjelse med forældremødet :)

    SvarSlet