tirsdag den 1. september 2009

Fuld forsikring


tæt på

For snart mange år siden tegnede jeg en fritidsulykkeforsikring med tandskadedækning, dækning af ungerne og jeg skal komme efter dig.

Siden er der troligt betalt, år efter år, selvom der aldrig har været brug for den.

Måske godt det samme, for ved en opringning viser det sig pludselig at min ulykkesforsikring slet ikke dækker ulykker, med mindre ulykken skulle gå hen og være fatal med døden til følge. I samme åndedrag kunne der kigges langt efter tandskader.

Gennem årene er forsikringsselskabet solgt og slået sammen, altid med pæne henvendelser om at alting er ganske som det plejer, men er det nu også det? Er der hen ad vejen sket en udskifting af mine papirer og hvornår skete det lige.

Nu er nye papirer på vej, nye dækninger søges og den opringing gjorde godt.

Lige inden var jeg forbi varmemesteren, for at klage min nød efter snart 5 uger med springen ud og ind ad vinduer. Jo jo – han vidste det godt, men hængslerne er blevet ændret og er sjovt nok lige ankommet.

Nu håber jeg på et snarligt snedkerbesøg, og at mødet varmemesteren senere i dag skulle holde om varmt vand, tryk og forkalkninger også bærer frugt.

4 kommentarer:

  1. det er da for dårligt, at de ikke ha givet besked om ændringer undervejs.

    Håber du snart har en dejlig terrassedør :-)

    SvarSlet
  2. Ja Lene,gad vide hvad der er sket! Ihh, jeg glæder mig sådan til igen at kunne åbne altandøren... kom hid snedker :)

    SvarSlet
  3. Ha, ha.. her har vi ikke haft kold vand i hanerne på badeværelset siden uge 4... Husbonden skulle ordne det, men mente, at flere rør skulle skiftes, og vi har snakket nyt badeværelse i et par år, så det var måske ved at være ved den tid... så har det været sommer, og vi har boet i sommerhuset og.... bop, bop... Så for ca. 3 uger siden kiggede han på det og fik det ordnet (det var ikke så slemt alligevel, mente han) og vi nød igen at kunne skylle munden i koldt vand efter tandbørstningen...... MEN.. så i søndags var der atter vand over hele gulvet, og skaden var brudt op .... Nu snakker vi igen nyt badeværelse og fræser ind til køkkenvasken for at skylle munden ;) Tålmodighed, tålmodighed..

    SvarSlet
  4. Jette, det er utroligt hvad man kan vende sig til. Jeg husker stadig min mormor der med gru i stemmen mente, at det kunne jeg da slet ikke holde ud, da jeg i sin tid flyttede hjemmefra til en lejlighed uden bad og toilet på trappen :)

    Håber I snart får styr på vandet :)

    SvarSlet