lørdag den 8. august 2009

Hysteri… eller noget


Når ting, der bør være i orden og fungere,  ikke er i orden og fungerer bliver jeg irriteret.

Når min cykel ikke bliver fikset, fordi jeg ikke selv gider og Anders har lovet, men render ind i en hedebølgehovedpine, er det helt okey. Jeg indretter mig, tager bussen eller går. Hvis det er så vigtigt, så kunne jeg jo bare selv….

Men når den fede superlækre boremaskine Anders købte billigt og brugt af en kollega, der købte endnu lækrere og topmoderne boremaskine, ikke kan bore, så bliver jeg en smule hysterisk.

Det var ikke fordi den ikke virkede, den er bare så supersmart at den behøver en helt speciel type bor, vi ikke lige er i besiddelse af!

sorte fingre

Midt i oprydning og udsmidning skulle der hænges lampe, spejl og billeder op. Det lod sig så ikke gøre. Min plan hed Emilies-værelse-skal-bare-ryddes-op!, så der var ikke plads til at løbe rundt efter både det ene og det andet. Jeg væbnede mig med tålmodighed og var egentlig med på at vente til mandag.

..Og så alligevel, det irriterede mig grænseløst at tingene ikke bare var i orden og til at bruge, så inden butikkerne fik lukket gik jeg først til cykelsmeden efter ny slange, kom hjem fik slange i dækket og cyklen samlet, mens Emilie sorterede videre i alt sit rod.

Med sorte fingre satte jeg kursen mod Glostrup og nåede Silvan fem minutter inden de lukkede. Fik mine bor og satte kursen hjemad – nu hænger der både knager, spejl, lampe og billeder på de grønne vægge.

- Jow nogen gange kan jeg være frygtelig stædig!

bor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar