fredag den 7. august 2009

Fredag og weekend


små æbler

Endelig er det weekend, efter en uge med alt for lidt at gøre. Når der højst møder 5 børn op om dagen, er der alt for meget tid til ingenting. Til gengæld er der styr på alle skuffer og æsker, vasket op – opvaskemaskinen har valgt at stå af og generelt er der pænt og klart til mandag, når en masse glade unger strømmer ind.

Det glæder jeg mig til, jeg er ikke så vild med ferieåbninger, så godt dét endelig er forbi!

Weekenden startede med et stop ved centret, hvor Tøsebarnet blev ekviperet til skolestart og nu er den glade indehaver af nyt penalhus, blyanter, lineal, mappe og lektiebog. Et hurtigt ring til Ungersvenden viste at hans beholdning af samme var noget sølle – så det er der også rådet bod på.

rapunzels tårn

Turen hjemad gik forbi Rødovres vartegn, det gamle vandtårn, eller som Emilie sagde og som siden har hængt ved – Rapunzels tårn. Ved den lokale købmand fandt vi koldskål, der kommer til at gøre det ud for aftenens mad. Jeg gider ikke mad i sådan en varme, og så må resten af familien følge trop!

Hjemme er uldne tasker og blomster fragtet til vaskermaskinerne i kælderen sammen med en bunke beskidte håndklæder og temperaturen sat lidt højere end mit sidste forsøg på filtning. Jeg er lidt spændt på resultatet.

Solen varmer og står lige på i vores taglejlighed, med en smeltende effekt til følge. Vi har ikke mange steder, der er til at være, men der er nogen, og jeg tror jeg vil finde et af dem.

2 kommentarer:

  1. Kan godt huske ferieåbning...det er sgu ikke sjovt og så meget gider man ikke at rydde op :-)

    SvarSlet