onsdag den 12. august 2009

Et let tryk


Så er der bestilt billetter, der er printet ud og afhentning planlagt i den anden ende. Alt sammen via lette tryk på tastaturet.

Et let tryk huserer også i min mave, for billetterne gælder ungerne, der på fredag tager til Djursland et sted, på egen hånd og kun de to. Barnefaderen har valgt at flytte til Jylland og ungerne får togture gennem det ganske land foræret.

Det  er ikke første gang, de skal alene af sted. Sidste gang (der også var første gang) var for et par år siden. Dengang gik turen fra Nyborg, hvor jeg havde haft dem med på koloni, til Sønderborg, hvor barnefaderen og sommerferien ventede.

Dengang tikkede der beskeder ind om både madpakkespisning, sodavandsdrikning og enhver station de kom forbi. Det gør der nok ikke denne gang :) 

Jeg tvivler ikke på, de nok skal få en hyggelig tur og sagtens kan tage alene af sted, alligevel kan jeg ikke frasige mig det lette tryk i maven. Et tryk der også gav mig fri fredag, så jeg kan følge til toget og vinke behørigt farvel – det manglede bare sagde samtlige mine kolleger.

De er jo store – er de. 15 og 11! Jeg husker stadig turene min søster og jeg tog med færgen, senere også bussen fra København til Rønne, mod besøg hos vores Far, som spændende og eventyragtige. Og vi var vist ikke mere end 10 og 12 :)

4 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå dig :-)

    SvarSlet
  2. Losarinas Mor, min fornuft siger mig, det er helt i orden og sådan skal det være :)

    SvarSlet
  3. Uhu.. jeg føler da stadig suget i maven, når jeg efter en weekend/sommer sender mine børn hjem til deres eget, selvom de er 29, 26 og 22... men jeg er blevet bedre til det ;)

    SvarSlet
  4. Jette, en klog kone sagde engang til mig, at selvom hendes børn, var voksne og selv havde børn, var de stadig hendes børn.
    Den dag vi ingenting føler, må være en sorgens dag :)

    SvarSlet