onsdag den 29. juli 2009

Tidlige morgener


orcide?

Jeg er helt sikkert mere B end A-menneske. Jeg sidder gerne oppe den halve nat, med sene opvågninger til følge.

Mærkeligt nok vågner jeg tit meget tidligt, når jeg har mulighed for at være helt alene om morgenen. Jeg elsker de stille morgener, når jeg helt af mig selv vågner og har tid til nusse rundt for mig selv.

I morges var en af de morgener. Anders er taget på arbejde og Tøsebarnet er hos sin far. Ungersvenden har været ude hele natten hos en kammerat, men en aftale med en optiker senere på formiddagen, fik ham til at tage hjem, tidligere end normalt.

Ude på altanen har en lille blå blomst bidt sig fast. Vi ved ikke hvor den kommer fra, men den er fin, og får lov at blive stående. Den er ikke særlig stor, men tæt på ligner den lidt en orcide – måske en vild en af slagsen?

Er der nogen, der kender den?

2 kommentarer:

  1. Åh slike morgener er bare gull verdt.
    Jeg har også hatt en slik morgen.Stille og rolig,bare tualet rundt....Mens barna mine har sovet en stund til:-)
    Jeg er ikke sikker på hva den blå blomsten heter.....

    SvarSlet
  2. De er nemlig guld værd, sådanne morgener Hanne.
    Hav en dejlig dag :)

    SvarSlet