fredag den 17. juli 2009

Indkøb og finurligheder


500 meter, ned ad først en vej og så en anden og vi ender hos Købmand Bahr. Her kan man få alt hvad hjertet begærer, til priser der ikke helt kan hamle op med de hjemlige købmænd, men der er dømt ferie og dermed også lidt højere priser.

Turen går omkring en gang om dagen, for vi ved aldrig hvad vi mangler eller får lyst til.

hoveder

Den gamle del af købmandsgården, der ikke længere rummer indkøbsmuligheder er hele vejen langs øverste stokværk pyntet med sjove hoveder, skåret ud i endestolper. Nogle er mere frygtindgydende end andre, men alle er en medvirkende faktor til at jeg drejer hovedet af led, hver gang vi går forbi.

Hovederne er ikke det eneste jeg kigger langt efter på turen mod fornødenheder. Mange af sommerhusene i området har græstørvstage. De minder mig om trolde og jeg kommer til at tænke på Jätten Jorm, vi engang i min barndom besøgte i en af de utallige sommerferier vi havde i Sverige. Han havde en skov som hår og et hus på næsen.

Specielt garagen her, der havde grantræer voksende på taget, gav associationer til eventyr.

Troldetag

2 kommentarer:

  1. Jeg har faret rundt så har slet opdaget du var kommet hjem igen :-)
    Velkommen hjem !
    Smukke billeder , du har taget .

    SvarSlet
  2. Det lyder dejligt og tak :)

    SvarSlet