mandag den 6. juli 2009

Fund!


Nogengange er der ikke langt fra tanke til handling. De sidste uger har jeg tænkt en del på fødselsdagsgave til Tøsebarnet. For første gang i flere år – sidste gang var vist da hun fyldte 6 – er hun hjemme, og ikke hos Far på dagen.

Det skal fejres, når vi så oven i købet er i sommerhus på datoen, er der lagt op til ekstra hygge. Men hvad skal hun have?

Ønskerne hun kommer med er lidt kedelige (synes jeg) og de toppe jeg forestiller mig at sy en af dagene, er lissom ikke nok. Så var det jeg kom i tanke om projektet, jeg købte ind til for længe siden, og som er ment til dagen. Men hvor var indkøbet og hvad med maling?

Indkøbene til maling fandt jeg ret hurtigt – nogengange har jeg alligevel system i rodet, men hvilke farver.. Og så meldte tanken sig om den maling vi købte til at lave fodspor på hendes vægge, der aldrig er lavet og som hun måske i virkeligheden er nået at vokse fra. Farverne valgte hun selv, så det kunne være et godt valg!

Jeg var helt sikker på dåserne med malerprøver blev sat i kælderen, for ikke at fylde heroppe. En tur i kælderen altså…  rode, rode rundt, kun for at finde en posefuld hør/bomuld, der helt sikkert kan forvandles til et let og lækkert somnmerprojekt, nu det uldne er slut, og jeg godt kan fornemme panikken over ikke at have noget igang.

En posefuld hør

Hvad det bliver til, skal jeg lige tænke over, men det kunne godt blive en afart af blusen, der nok er vokset lidt i brug, men stadig føles rigtig dejlig.

Malingen blev fundet og turen op ad trappen gik med rigtige skridt – ikke et trin ad gangen – jo der er fremskridt, og hvis der skulle komme hævelser er jeg klar – der er brun sæbe i fryseren!

Nå men jeg har ikke tid, skal lige male projekt gave-til-Tøsebarn …

3 kommentarer:

  1. Åhh sikke dejligt garn du viser mig der. Jeg spørger bare lige... hvorfor brun sæbe i fryseren og til hvad?????

    :o) Henriette

    PS: knus herfra på en totalt lummer aften

    SvarSlet
  2. Henriette, brun sæbe fordi, jeg blev opereret i knæet for 2½ uge siden. Knæet hæver med mellemrum og har godt af kolde omslag.
    En pose majs eller ærter kunne bruges, men brun sæbe er bedre.

    Jeg har hældt en hel bøttefuld i en frysepose, rullet det fladt med kagerullen og lagt det i fryseren, når jeg får brug for det er det koldt, men muligt at forme efter knæet - og kan tåle turen frem og tilbage mange gange :)

    Det er også godt til alle andre skader, der kræver noget koldt :)

    SvarSlet
  3. Ok, det kalder jeg søreme at klare ærterne selv. Sikke en god ide. :-)

    Brun sæbe har multievner. hihi

    Det skal jeg da lige ha i baghovedet til eget brug en dag.

    SvarSlet