lørdag den 18. juli 2009

Et fnug


Et fnug

I altankasserne har Anders plantet mynte. I den arabiske af slagsen så han allerede inden i drog i sommerhus et mærkeligt syn.

I første omgang tænkte han: Hvad er det? min plante har fået mug!!! Hvorpå den mugne del bevægede sig … “Hvad FANDEN er det…?” tænkte han videre.

En larve af en slags, vi har set to, så større skade gør de vel ikke.

Jeg synes mest af alt, det ligner et lille fnug, og billedet yder ikke fuld retfærdighed, men giver et indtryk af en lille blød ting, der bevæger sig forbavsende hurtigt. Jeg har ikke rørt ved den, men den ser blød ud…

Er der nogen der kender denne type larve, og ved noget om den?

4 kommentarer:

  1. jeg ved lige så lidt om larver , som om millimeter regn :-)
    men du har ret, det ligner et ligner et lille fnug :-

    SvarSlet
  2. Anne, jeg ved heller ikke noget om regn og millimeter, og larven synes jeg bare er sød :)

    SvarSlet
  3. For Helgoland da..... Jeg syntes du har det med at finde ulækre dyr....

    SvarSlet
  4. Shabby-Marianne, denne her er da ikke ulækker. Den er lillebitte og sød :D

    SvarSlet