fredag den 3. juli 2009

En enkelt stump


VLUU L210  / Samsung L210

På altanen i skyggen under parasollen, der er det eneste sted, der er til at være i heden, har jeg gennem de sidste dage brugt en hel blyant.

Jeg har tegnet og spidset, tegnet mere og tværet blyant ud over det hele i forsøget på at starte det, der kan blive sommerens projekt. Et projekt hvor pinde og garn er byttet ud med tynde pensler og maling.

Ender jeg samme sted som mine ideer, ender jeg også der, hvor stuen skal males. Mit ønske er et nyt sofastykke, der slet ikke står mål med væggene i stuen, der trænger, og er blevet syltet i en uendelighed.

Efter propellen har moset den stillestående luft rundt i timer, lige siden jeg kom hjem, er der egentlig også til at sidde lige her, foran computeren… og så alligevel, tror jeg hellere jeg vil finde den igangværende bog og skyggen igen.

2 kommentarer: