tirsdag den 2. juni 2009

Spindemøl


Jeg er stadig ret fascineret af træet ved Espelunden, og har fundet ud af at der er tale om spindemøl og snareorm. Træet skulle efter sigende kunne overleve, så det håber jeg.

I går aftes gik ungerne og jeg efter is. Vi endte med en længere tur, forbi træet, for de ville gerne ved selvsyn se. Selvfølgelig havde jeg ikke fået kameraet med og da vi nåede frem, havde nogen med en pind revet noget af spindet væk.

Flængen i spindet, gør det lettere at se, hvor indbundet træet er, så på vej til arbejde kørte jeg forbi efter flere billeder.

Pinden, der er brugt til flængen er smidt over træets rod, og de små snareorme har travlt, for også pinden skal pakkes ind. De er hurtige, for siden i går er den allerede helt bundet ind.

Det er altså lidt spændende!

orme

Mens jeg stod der, og hoppede rundt i græsset sagde cyklen pludselig og helt uden grund pffffttttt……

Den stod der bare, midt på stien!

Jeg trak til arbejde, satsende på at lokke Sir Geismer til at lappe – Tænk! Så havde han fri!

Jeg lod den stå og håber på tid i morgen, de fyrre minutter det tog at gå hjem, var hyggelige.

4 kommentarer:

  1. Det er altså vildt ulækkert, men jeg forstår din fascination.

    SvarSlet
  2. Marianne, det er vildt ulækkert :)

    SvarSlet
  3. Tak for oplysningerne omkring larver og møl. Vi har netop en Benved ved terrassen, der er angrebet af samme, og har aldrig vidst, hvad det er. Der er vist ikke andet at gøre end fælde træet og plante andet. Ulækkert tja, men også sjovt at se det mylder i forskellige stadier. Det er jo ikke sådan, at de invaderer terrassen, de forsvinder bare :)

    SvarSlet
  4. Jette, det er kun dejligt at du kan bruge oplysningerne til noget.
    Ærgeligt I er nødt til at fælde, men forståligt. Jeg ville heller ikke bryde mig om at have krybet i min have. Det er noget andet, når træet står i en park, en halv kilometer væk :)

    SvarSlet