lørdag den 9. maj 2009

Orkidéer


Jeg har været tidligt oppe. Det er skønt at vågne frisk og veludhvilet til en helt stille lejlighed, der kun er min.

Morgenen er startet stille. Lidt strik, lidt nussen rundt, lidt af ingenting.

I kælderen var der plads til vasketøjet, maskinerne snurrer, og om lidt er der klar til ophængning. Dmi lover godt vejr, næsten uden regn. Så jeg satser og flytter udendørs.

pink-orcide

Hos Fakta stod lag på lag af ugens blomster, der også indeholdt orkidéer til 22,- kr pr stk. Jeg holder meget af orkidéer. Når de så står der, og nærmest tigger om at komme med, kunne jeg ikke sige nej. To, blev det til, en hvid og en lyserød, begge med mange uudsprungne blomster.

Når vasketøjet er hængt op, har jeg sat støvsugeren stævne, så vi ved fælles hjælp kan overbevise alle de nullermænd, der konstant flytter ind om, at de er uvelkomne.

Der venter også en opvask og egentlig kan jeg vel blive ved. Men der skal også være plads til symaskinen og engang senere i dag en tur efter passer og vinkelmåler, for tøsebarnet skal bruge i næste uge.

Jeg har ikke travlt, det er kun lørdag, ungerne er hos deres far og jeg føler, jeg har det hele for mig selv.

hvid-orcide

Ingen kommentarer:

Send en kommentar