tirsdag den 26. maj 2009

Lange dage


Det kan være svært at komme tidligt op, når aftenen har været sen.

Emilie havde overnattende gæster i går. De lavede mad, de hyggede, fnisede og gjorde alt det to tøser i hinandens gode selskab gør.

En måtte sande, at det ikke altid er nemt at have gæster, når gæsten pludselig foretrækker brormand, frem for veninden.

En fik kolde fødder, da først natteputningen var overstået, og the og endnu mere hygge og fnisesnak måtte til.

Ingen overraskelse at det var svært at komme op i morges. Op kom de, pakkede gymnastiktøj og madpakker, fnisede lidt mere og endelig ud af døren.

sage

Endda til tiden – og det selvom jeg lå lidt længere end, det var meningen. for også min aften blev sen. Anders kom hjem med Sims3 den anden dag, og det skulle prøves.

Pænt spil, og helt sikkert sjovt at udforme både personer og hjem. Men derefter – hvorfor er det lige, jeg nu to aftener i træk har siddet og kigget på en familie, der er hundrede år om selv de mest fundamentale ting. Der aldrig får søvn nok og ikke får tid til at spise, selvom de er stået op fire timer før arbejde.

Måske var jeg lidt for hurtig til at formere dem, for sådan et barn, tager alt for meget af den tid, der ikke er. De har ingen venner, får aldrig noget mad – konen har nu for fjerde gang sat ild til komfuret! De sover alt for lidt og nu har jeg vist formået at gøre dem gravide igen, for mandens største ønske er 5 børn… men nogen god ide er det vist ikke.

Hvor længe jeg kan hænge fast i det spil, er jeg lidt usikker på, for det eneste jeg finder spændende er at udbygge huset, hver gang der er lidt overskud på økonomien – Det holder jo ikke :)

Men lige nu skinner solen, der er skønt på altanen, og jeg ser frem til tre lange dage.

Min lange dag i dag, med spisning sammen med glade unger og producering af de 100 Hawaii-halskæder vi gjorde et godt indhug på i går.

I morgen med møder og planer om at spise ud med tøserne og endelig torsdag, der byder på intromøde på Ordblindeskolen.

Emilie glæder sig, men er også begyndt at tænke rigtig meget over hvad et skoleskift også betyder.

husløg

3 kommentarer:

  1. Et skoleskifte kan også være godt - det var det for min datter i 6. klasse :-)

    SvarSlet
  2. Nu har jeg prøvet 8 gange at sende kommentarer, denne gang håber jeg det lykkes.

    Jeg væltede rundt af grin da jeg læste om dit spil, det er godt nok noget af en mor du har fået bygget op der :)
    Jeg har også læst tilbage i dine tidligere indlæg og bingo den lampe har jeg stående i mit skur, den fulgte med skuret. Lige nu er der en grim glaslampe på så jeg vil da prøve at se om jeg kan lave en i samme facon som din, og så kunne jeg finde på at male den, men jeg maler også alt... griner

    Knus

    SvarSlet
  3. Shabby-Marianne jeg tror skoleskiftet bliver helt fantastisk. Men selvfølgelig skal det også være svært at sige farvel til det kendte.

    Pernille, min oplevelse med Blogspot er at det ikke altid fungerer lige godt. Godt du havde tålmodighed til at prøve igen, og igen og...

    Spillet er heller ikke helt optimalt, måske jeg skulle prøve igen og tænke mig lidt mere om næste gang... på den anden side, så er her noget at grine af :)

    Glæder mig til at se din lampe!

    SvarSlet