fredag den 27. marts 2009

Strik mod Norge


Ingen af os kunne tage afsted uden strikketøjet. Selvom byturen ikke bød på de store strikkeseancer, blev det skam luftet alligevel.

På færgen godtnok ved caféen og mest i kahytten, der ikke var særlig hyggelig, men hvad gør det, når selskabet et godt. Så godt at jeg rask væk strikkede to nøgler fuldt og færdigt, måske med en anelse om at det ikke var helt perfekt, før jeg endelig fandt på at prøve.

Jeg strikker oppefra og ned, hvilket giver godt muligheder for prøvning undervejs. Hvis ellers jeg havde tænkt det noget før, havde det ikke været nødvendigt at trævle begge nøgler op igen, tilbage til der hvor jeg var, da vi entrede færgen i første omgang.

Nu har jeg så det meste af to nøgler til gode til weekendens personaleweekend, der også gerne skulle indbyde til masser af strik.

Eller – forhåbentlig når jeg længere end det :)

strik

2 kommentarer:

  1. Strikketøjet kan altid hives frem og jeg syntes det er sjovt hvis jeg har en trøje på og kan huske at ærmet er strikket der og forstykket blev strikket i den og den by :-)

    SvarSlet
  2. At der knytter sig historier til ting, er altid hyggeligt :)

    SvarSlet