tirsdag den 3. februar 2009

Ekvipering


På næste onsdag fylder ungersvenden 15, og en af de ting han mangler er nye bukser. Hvad gør man så, når det eneste der duer er joggingbukser, og moderen synes de er grimme... ¨

... Tja, jeg har købt stof, og satser på tre par, i joggingfacon, men med et tvist, så de ikke ser så weekendagtige ud!

Som sædvanligt kommer jeg først igang i sidste øjeblik. Men nu er stoffet vasket, og det skulle være muligt at sy, uden han opdager det, og inden han åbentbart træder ind i de voksnes rækker, konfirmation eller ej.

De sidste dage er breve fra offentlige instanser fløjet ind ad døren, for at berette om muligheder man som 15-årig har i dagens Danmark... Du kan selv vælge læge, uden forældres samtykke og din indkomst påvirker børnebidraget i en grad, så der hver tredie måned de næste tre år skal søges på ny :)

5 kommentarer:

  1. Dem glæder jeg mig til at se, når de er færdige :)

    SvarSlet
  2. Uh ha, og tænk, at det er vores tur om bare 4 år - så kort tid og alligevel så uendeligt længe...

    SvarSlet
  3. Glæder mig til at se bukserne :)

    Der ligger en award til dig på min blog...

    Mette

    SvarSlet
  4. Det er da fedt han gider bruge det mor laver. Og det med ikke at få startet i tide - det kender jeg alt for godt. Jeg er bedst i presset situationer.
    God fornøjelse :-)

    SvarSlet
  5. Lige nu ved jeg ikke helt, hvad det ender med, så Mette og Frederikke, jeg glæder mig også :)

    Annette, tiden går bare så stærkt :)

    Tusind tak Mette :)

    Gitte, jeg ved faktisk ikke om han stadig gider bruge det jeg laver - men jeg håber :)

    SvarSlet