fredag den 30. januar 2009

Ændret hals


Ha! Her troede jeg, at sygdom ville fungere ganske godt sammen med strikketøj. Men meget er det ikke blevet til.

Til gengæld har jeg lavet det første stykke om et par gange.
Ikke så meget fordi det var forkert, som fordi jeg ikke var tilfreds.

En af de detajler jeg har set på andres versioner af February Lady Sweater og ikke været helt tilfreds med, har været halsudskæringen. Jeg vil have den dybere.
Jeg mente det nemmeste ville være at strikke derudad efter opskriften, til en passende længde og derudfra beregne hvordan jeg ville have den.
At jeg så måtte trævle de første 10 cm op og starte forfra, det kan jeg godt leve med.

Mine rundpinde i den rigtige størrelse er af en eller anden grund ikke særlig lange, så det med prøvning er nødt til at kombineres med et målebånd, men jeg tror den er der nu.
Med vendemasker har jeg nu en lidt dybere halsudskæring foran og glæder mig til den bliver lang nok til en prøvning.

I mellemtiden har jeg været på nettet og kigget - endnu bare kigget - på KnitPicks.... Nu står de på ønskelisten, så må jeg se hvad der sker :)

4 kommentarer:

  1. lyder som en god ide med en dybere halsudskæring på forstykket, jeg glæder mig til at se det færdige resultat :-)

    SvarSlet
  2. Du vil IKKE fortryde, hvis du investerer i et sæt KnitPicks, de er bare super :)

    SvarSlet
  3. Det ser godt ud, jeg glæder mig også til at se det færdige resultat.

    Jeg elsker mine knitpicks, jeg tror der skal suppleres lidt om ikke så længe...

    SvarSlet
  4. Jeg tror den bliver god :)

    Knitpicks bliver helt bestemt et køb i en ikke alt for fjern fremtid... når der er lidt økonomi tilovers :)

    SvarSlet