søndag den 21. december 2008

Jeg er ikke færdig med sokker


Derfor kommer endnu et afsnit til at handle om dem...


Efter endelig at have færdiggjort det antal sokker jeg havde besluttet at strikke inden jul, men med flere afsnit af Sex & the City til gode, og dermed mere mulighed for sokkestrikning - det er et rigtig godt tv-strikkeri - er jeg gået i gang med et par til Anders.


Jeg har haft garnet liggende og lovet at det ville blive til ham.. Da han så i aftes begyndte at fable om keltiske mønstre fandt jeg Vikingemønstre i strik frem, overbevist om at der ville være nogle motiver, han ville synes om.

Med udgangspunkt i de figurer han pegede ud, gik jeg igang - glatstrikkede snoninger på en vrangstrikket bund. Måske skulle jeg have valgt et ensfarvet garn, for jeg harmonerede ikke særlig godt med det vrangstrikkede, og endte med at strikke det hele glat.


Jeg var faktisk lidt i tvivl om det ville blive godt - men foreløbig ser det ret godt ud... nu må vi se hvor det ender :)

Efter besøg i eftermiddags af bedsteveninden og lidt strik, meget snak og gavebytning, er den første næsten færdig, men jeg er stadig lidt spændt - vil det også se godt ud med sokken på? Det glæder jeg mig til at se.

6 kommentarer:

  1. De ser meget flotte ud, viser du ikke et billede med sok på fod ?

    SvarSlet
  2. Hvor er de flotte - kommer der en opskrift på det mønster?

    SvarSlet
  3. Gitte jeg lover at tage billeder på en fod, når de er færdige :)

    Marianne mønstret er fundet i "Vikingemønstre i strik" af Elsebeth Lavold - jeg er sikker på du kan finde den på biblioteket :)

    SvarSlet
  4. Superflot mønster du har fundet. Det ser rigtig godt ud.

    SvarSlet
  5. Dét kan du strikke i mens du ser tv ! Hatten af for dig :-) De er flotte !

    SvarSlet
  6. Så længe det ikke er mere spændende, eller noget jeg har set før, kan jeg strikke nærmest hvad som helst når jeg ser tv :)

    SvarSlet