lørdag den 6. december 2008

Frisk luft skulle være så sundt


Efter en uges feber, mente jeg Emile var klar til at komme lidt ud i verdenen igen.


Hun var måske ikke på toppen i morges, men havde det klart meget bedre, så da bedsteveninden havde ringet og informeret om billigt strømpegarn hos
Terese Garn på Vesterbrogade, og bussen nærmest kører til døren, mente jeg det ville være en hyggelig lille tur.
Da vi så også kunne stoppe ved bedsteveninden og få en hurtig kop the på vej hjem, var det bare at komme ud ad døren.

Emilie nåede ind i butikken, drejede om og fandt et cykelstativ at sidde på lige udenfor, der var simpelthen for varmt og indelukket. Efter indkøb begav vi os den godt 1 km lange tur ned ad Vesterbrogade mod varm the og kakao hos bedsteveninden.

Da vi nåede til Sorte Hest og manglede godt 300 meter, kapitulerede Emilie og ville sidde lidt.



På det tidspunkt stod det klart at hun måske alligevel ikke havde helt så godt af at komme ud, selvom jeg stadig tror frisk luft kan være godt (frisk luft og Vesterbrogade hænger måske nok ikke så godt sammen - men alligevel).

Vel fremme dejsede hun om på sofaen og sov i tre timer, vågnede op og var sulten.
Den sidste uge har der været tale om skefulde når hun har spist, til gengæld har hun drukket oceaner af vand.
Det måltid hun satte til livs i aften var derfor nærmest overdådigt og krævede også sin ret - hun lagde sig ned og sov videre.


Da hun tilfældigt vågnede efter en time, skyndte jeg mig at få hende i tøjet og begive os hjemad.


Vi nåede hjem til julekalender, derefter vågnede hun lidt op og snakkede og snakkede, før hun igen faldt hen og nu ligger og snorker lystigt.


Det bekymrer mig lidt at hun er syg så længe. Emilie er normalt ikke syg og hvis, ikke ret længe.
Hvis ikke hun har det bedre i morgen er det vist ved at være tid, at kontakte lægen!

3 kommentarer:

  1. Puha - det lyder ikke helt okay især ikke hvis hun sjældent er syg eller i længer tid.... jeg håber at det ser bedre ud imorgen....

    SvarSlet
  2. God bedring med hende. Den sygdom der har hærget i vores familie har også været slem at komme af med så måske er det bare det samme hun er blevet bidt af.

    SvarSlet
  3. Jeg håber...
    Og tak for de gode ønsker :)

    SvarSlet