onsdag den 3. september 2008

Hvad ingen ved


Emilie har fået ny lærer.


En ung lærer, med rigtig mange gode idéer og planer og helt sikkert også i stand til at udføre det.
Vi jubler. Endelig kommer der struktur på danskundervisningen, med månedsbreve og udførlige planer, der bliver hjemsendt, så også vi voksne kan følge med - og vigtigst, bliver overholdt.

Læreren er blevet syg. Hun har været syg siden i mandags :(
Mit problem er ikke at hun er syg. Det bliver alle og selvfølgelig skal det tage den tid det tager. Mit problem er at klassen siden mandag har haft et utal af vikarer, der alle lader ungerne lege og ikke en eneste gang er bøgerne blevet åbnet. Og det til trods for at der ligger udførlige planer, med sidehenvisninger til hvad de skal nå, hvornår.

Desværre tror jeg ikke vikarerne ved noget om planerne. Desværre ved jeg, at når klasser mangler lærere og får skiftende vikarer, står vikaren ofte i en situation, hvor vedkommende ikke aner hvad de skal tage sig til...

Det vil jeg gøre noget ved.
Jeg vil tage planen med i morgen tidlig og håbe at finde en der kan viderebringe oplysningerne om hvad der skal læses og øves.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar